Projekty badawcze na rynku, czyli warsztaty biznesowej oceny pomysłów technologicznych w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2013

Print Friendly

Projekty badawcze na rynku, czyli warsztaty biznesowej oceny pomysłów technologicznych w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2013

Od idei do start-upu, od start-upu do sukcesu – o takiej ścieżce rozwoju własnej technologii marzy wielu innowatorów. Jak osiągnąć sukces biznesowy? O tym opowiedzą Państwu dr Cezary Iwan i Patrycja Radek z Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ podczas specjalnych zajęć warsztatowych, zorganizowanych w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2013.

Na warsztat prowadzony przez dr. Cezarego Iwana i Patrycję Radek zapraszamy w najbliższy poniedziałek (23 września br.) o godz. 10. Spotkamy się w sali konferencyjnej Kampusu Pracze EIT+ przy ul. Stabłowickiej 147 we Wrocławiu (mapa: http://goo.gl/iz8yU3). Uczestnicy zajęć będą mieli okazję przeprowadzić proces oceny biznesowej wybranych pomysłów technologicznych krok po kroku.

Ocena biznesowa pomysłów technologicznych wymaga wielowymiarowego spojrzenia na każde przedsięwzięcie. Już na etapie pomysłu warto wybiec w przyszłość i zaprojektować możliwe scenariusze rozwoju. Projekty badawczo-rozwojowe wymagają zwykle wiele czasu, pełnego zaangażowania zespołu i wreszcie dużego kapitału, by móc je przeprowadzić do szczęśliwego końca. Równocześnie cechuje je duże ryzyko. Można je zmniejszyć analizując projekt pod kątem szans na przyszły sukces rynkowy, realnie oceniając szanse zespołu i nieustannie monitorując przebieg projektu. W takich działaniach bardzo przydatne są metody pracy zespołowej, zarządzania projektami czy metody kreatywnego myślenia.

W biznesowej analizie pomysłów bardzo istotna jest ocena samego zespołu, zarówno pod kątem wiedzy specjalistycznej, jak też miękkich kompetencji (np. komunikatywność, terminowość). Kolejnym bardzo ważnym elementem oceny jest ustalenie czy technologia, która ma powstać w ramach projektu, rozwiązuje jakiś realny problem, czy zaspokaja realną potrzebę rynkową i jaka jest wartość dodana dla potencjalnych użytkowników. Pod uwagę brany jest również etap rozwoju, na jakim znajduje się przedsięwzięcie (time to market), zapotrzebowanie na kapitał oraz kwestie związane z ochroną własności intelektualnej. Weryfikowana jest następnie atrakcyjność proponowanego modelu biznesowego, wielkość i potencjał wzrostowy rynku docelowego, konkurencyjność rozwiązania oraz możliwość wyjścia z inwestycji.

Serdecznie zapraszamy!

Autor: Centrum Badań EIT+, Opublikowano: 17.10.2013
plusfontminusfontreloadfont