Polska gra stworzona dzięki wsparciu EIT+ podbija amerykański rynek

Print Friendly, PDF & Email

Polska gra stworzona dzięki wsparciu EIT+ podbija amerykański rynek

Createrria, pierwsza polska „gra do tworzenia gier”, dostała się na pierwsze miejsce gier przygodowych w AppStore – sklepie z aplikacjami na urządzenia firmy Apple. Od zeszłego tygodnia ściągnęło ją ponad 300 tys. użytkowników.

Incuvo, katowicki start up tworzący gry, właśnie opublikował swój pierwszy projekt. Createrria: Craft Your Games to wyjątkowa gra pozwalająca użytkownikom tworzyć własne gry. W ciągu pierwszych dni po premierze, Createrria znalazła się w na pierwszym miejscu w rankingu gier na iPad’a w Stanach Zjednoczonych – została pobrana przez ponad 300 tysięcy nowych użytkowników!

– Na tabletach można tworzyć już niemal wszystko. Zdjęcia, rysunki, muzykę, nawet wirtualną ceramikę. Ale do tej pory nie było na rynku naprawdę dobrej platformy do tworzenia gier. Liczymy na to, że Createrria to zmieni – mówi Jakub Duda, współzałożyciel studia Incuvo.

Createrria to pierwsza aplikacja która pozwala graczom tworzyć i publikować własne gry należące do najpopularniejszych gatunków mobilnych. Tworzenie własnych gier za pomocą Createrrii jest ciekawe i proste. W ciągu kilku minut gracz może zaprojektować fajną, świetnie wyglądającą grę i podzielić się nią z przyjaciółmi za pośrednictwem growej społeczności lub Facebooka. Światowe wydanie gry następuje po czteromiesięcznych testach gry w Kanadzie Australii i Nowej Zelandii, które okazały się być wielkim sukcesem. W krótkim okresie gra zdobyła 45 tys. użytkowników, którzy stworzyli 60 tys. gier. Ponad 45 proc. użytkowników Createrii nie tylko gra, ale również tworzy własne gry!

– Często uruchamiam Createrrię rano tylko po to, by zobaczyć co nowego wymyślili nasi użytkownicy. To niesamowite uczucie, gdy Twoi użytkownicy zaskakują Cię szalonymi pomysłami – dodaje Wojciech Borczyk, drugi z założycieli Incuvo.

Createrria została już doceniona przez branżę i media. W ubiegłym roku trafiła do finałów konkursu “Best Projects” paryskich targów Games Connection, zbiera wysokie oceny recenzentów, trafiła też do podręczników projektowania gier. Gra w ciągu zaledwie doby trafiła na drugie miejsce najpopularniejszych gier przygodowych w USA, dostępnych dla tabletów firmy Apple.

Grę śląskiego Incuvo docenił też sam Prezydent Polski Bronisław Komorowski. Jako jeden z najlepszych polskich start-upów, które w 2013 r. zdobywały partnerów biznesowych w Dolinie Krzemowej, została zaproszona na spotkanie z prezydentem, które odbyło się we wrześniu br. w Nowym Jorku.

Createrria jest obecnie dostępna za darmo (w modelu free to play) na urządzenia firmy Apple: iPad, iPhone i iPod. Wersja dla systemu operacyjnego Android zostanie wydana w przyszłym roku.

Pierwsze kroki firmy Incuvo

Spółka Incuvo powstała dzięki dofinansowaniu Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ w ramach realizacji działania 3.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pt. „Akcelerator EIT+ spółek innowacyjnych o hybrydowym profilu branżowym”. Celem projektu było zidentyfikowanie projektodawców innowacyjnych rozwiązań i zachęcenie ich do rozpoczęcia działalności gospodarczej opartej na unikalnym know-how/patentach pochodzących. W ten oto sposób pomysłodawcy Createrrii otrzymali dofinansowanie w grudniu 2011 r.

Wkrótce potem spółka wzbudziła zainteresowanie polsko-izraelskiego funduszu  Giza Polish Ventures, który znacząco dokapitalizował Incuvo w marcu 2012 r. Powyższe osiągnięcia, a także wsparcie finansowe i biznesowe ze strony Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ oraz Giza Polish Ventures doprowadziły do sporego zainteresowania kolejnych inwestorów produktem Incuvo. Pod koniec września 2013 r. udziały EIT+ w spółce zostały sprzedane grupie inwestorów prywatnych.

Tutaj mogą Państwo obejrzeć, jak działa Createrria:

Autor: Wrocławskie Centrum Badań EIT+, Opublikowano: 13.09.2013
plusfontminusfontreloadfont