I miejsce dla Wrocławskiego Centrum Badań w konkursie „Innowacja Plus”

Print Friendly, PDF & Email

I miejsce dla Wrocławskiego Centrum Badań w konkursie „Innowacja Plus”

19 listopada w Warszawie zostały ogłoszone wyniki konkursu „Innowacja Plus”, zorganizowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Kapituła złożona z praktyków zajmujących się komunikacją marketingową, doradztwem biznesowym oraz z przedstawicieli instytucji pośredniczących we wdrażaniu PO IG oceniała działania promocyjne, które prowadzą do sukcesu komercyjnego nowatorskich rozwiązań. I miejsce zajęło Wrocławskie Centrum Badań EIT+.

Uczestnicy przystępujący do konkursu musieli zaprezentować elementy swych strategii marketingowych oraz udokumentować przeprowadzone działania promocyjne. Spośród 23 zgłoszeń spełniających kryteria konkursowe Kapituła dokonała wyboru najlepszych działań promocyjnych wspierających proces komercjalizacji wyników prac badawczo-rozwojowych.

– Sama innowacja nie wystarczy, potrzebne są działania, zwłaszcza te z zakresu komunikacji marketingowej, które sprawią, że nowe rozwiązanie trafi na rynek i znajdzie nabywców. – Postanowiliśmy kontynuować konkurs, którego pierwsza edycja (pod nazwą „Siła promocji – siła projektu”), zakończyła się sukcesem i dostarczyła nam wielu wartościowych doświadczeń. Tym razem zaostrzyliśmy kryteria i skierowaliśmy zaproszenie do tych, którzy w ramach swoich projektów realizują prace badawczo-rozwojowe i są zorientowani na ich komercjalizację – powiedziała Wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Iwona Wendel, otwierając konferencję „Promocja projektów B+R – podsumowanie konkursu”.

Wrocławskie Centrum Badań EIT+ Sp. z o.o. zostało nagrodzone przede wszystkim za konsekwentne wdrażanie kompleksowego modelu promocji wszystkich realizowanych projektów, do którego włączyło m.in. projekt „Biotechnologie i zaawansowane technologie medyczne – BioMed”. Podczas wręczania nagrody Kapituła konkursu podkreśliła, że działania promocyjne realizowane przez EIT+ są precyzyjnie dopasowane do grupy docelowej, a także spójność komunikatów promocyjnych, co pozwala osiągnąć efekt mocnej, jednej marki – Wrocławskie Centrum Badań EIT+.

– EIT+ stosuje skuteczne narzędzia z zakresu PR, a dzięki zbudowaniu dobrych relacji z mediami centrum jest stale widoczne w przekazach prasowych radiowych i telewizyjnych. Dodatkowym wzmocnieniem jest jednolity system identyfikacji wizualnej, który obejmuje wszystkie przedsięwzięcia podejmowane przez Spółkę. – komentował wybór Jerzy Gontarz, Koordynator Biura Konkursu INNOWACJA PLUS. – Laureat stosuje również zrozumiały język i przykłada dużą wagę do przejrzystości projektów materiałów informacyjno-promocyjnych.

Autor: Wrocławskie Centrum Badań EIT+, Opublikowano: 20.05.2013
plusfontminusfontreloadfont